Podmínky servisu k opravě

1.) Obecná ustanovení

1.1.) Servisní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo (dále jen Smlouvy) mezi zákazníkem a zhotovitelem uzavřené ve smyslu příslušných ustanovení Občanského zákoníku.

1.2.) Smlouvou se rovněž rozumí zhotovitelem i objednatelem podepsaný doklad o přijetí zařízení k provedení servisního zásahu (dokument s názvem "Zakázkový list").

1.3.) Za uzavření Smlouvy se považuje i předání zařízení osobou pověřenou vlastníkem k provedení servisního zásahu. Nedílnou součástí každé SMLOUVY O DÍLO, uzavřené mezi zákazníkem a

zhotovitelem, jsou SERVISNÍ PODMÍNKY ZHOTOVITELE. Zákazník podepsáním vyplněného formuláře potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s připojenými servisními podmínkami.

1.4.) Servisní podmínky jsou platné v aktuálním znění platném k datu přijetí zakázky zhotovitelem.

1.5.) Zákazníkovi (dále uveden jako zákazník nebo objednatel) bude vždy zdarma předán 1 výtisk servisních podmínek, platných ke dni uzavření Smlouvy, případně jsou k dispozici na adrese provozovny

zhotovitele.

1.6.) Zákazník se předáním zařízení k servisnímu zásahu/opravě a uzavřením Smlouvy svobodně zavazuje plně a bez výhrad akceptovat tyto Servisní podmínky zhotovitele a bez námitek na ně přistupuje.

1.7.) Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky, zejména v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (občanský zákoník.) . 1.8.) Dostane-li se

některý článek Smlouvy nebo Servisních podmínek zhotovitele vlivem novel zákonů anebo vznikem zákonů nových do dočasného rozporu s právním řádem České republiky, pak je platnost tohoto článku

ovlivněna aktuálním zněním příslušného zákona a přednost má znění zákona před Smlouvou a Servisními podmínkami. Zneplatnění části smlouvy dle tohoto bodu nemá vliv na platnost zbývajících bodů

smlouvy a Servisních podmínek.

2. Cena za zakázku

2.1.) Není-li možné předem v okamžiku uzavření Smlouvy stanovit limitní cenu zakázky, pak se limitní cena zakázky stanoví jako předběžná cena v minimální výši 1573 Kč vč. DPH. Požadavek objednatele

na přijetí věci k opravě bez stanovení předběžné ceny není možný. 2.2.) Předběžná cena není stanovena na základě odborné diagnostiky požadovaného servisního zásahu technikem, proto si zhotovitel

vyhrazuje právo stanovit po provedení odborné diagnostiky limitní cenu zakázky novou, která bude odpovídat zjištěnému rozsahu závad a předpokládanému rozsahu prací a materiálu potřebných k

realizaci servisního zásahu. Překročí-li nově stanovená limitní cena předběžnou cenu o více než 20%, pak zhotovitel práci na zakázce přeruší až do doby, než objednatel projeví souhlas s novou limitní

cenou.

2.3.) Zhotovitel si vyhrazuje právo v průběhu realizace zakázky sjednanou limitní cenu i vícekrát změnit, dojde-li v procesu diagnostiky a realizace zakázky ke zjištění dříve neznámých skutečností, které

mají vliv na cenu zakázky. Vždy si však zhotovitel vyžádá souhlas se změnou limitní ceny na straně objednatele.

2.4.) Neuvede-li objednatel v objednávce zakázky jinou maximální cenu, považuje vždy zhotovitel za sjednanou limitní cenu 1573 Kč vč. DPH. Zákazník je povinen zaplatit zhotoviteli za provedený servisní

zásah naúčtovanou částku, nepřesáhne-li naposledy sjednanou limitní cenu o více než 20%, a to bez povinnosti zhotovitele dále účtovanou cenu se zákazníkem konzultovat.

2.5.) Zhotovitel se zavazuje předložit objednateli ke schválení limitní cenu zakázky, vycházející z výsledků odborné diagnostiky objednatelem sdělených závad zařízení. Není však povinností zhotovitele

sdělit objednateli společně s cenovou nabídkou také výčet prací a materiálu, který povede k opravě zařízení, pokud je takovéto sdělení komerčně využitelné objednatelem anebo třetí osobou v

neprospěch zhotovitele.

2.6.) Jestliže bude objednatel ještě před odsouhlasením ceny zakázky požadovat po zhotoviteli sdělení výčtu prací a materiálu, který povede k opravě zařízení, pak se jedná o požadavek na dodání

produktu "diagnostika zařízení", zhotovitelem poskytovaného za úplatu. Cena produktu "diagnostika zařízení" je v rozmezí 500,– Kč až 1300,– Kč + DPH 21%. Tato cena bude objednateli, který si produkt

vyžádal, účtována i v případě následného odmítnutí realizace zakázky zhotovitelem, jelikož diagnostika příčin závady a zhotovení cenové nabídky je výsledkem časově i odborně náročné práce technika a

dalších pracovníků zhotovitele.

2.7.) Před dokončením opravy zařízení může objednatel od smlouvy odstoupit (tj. objednávku zrušit) v těchto případech :

– 2.7.1.) Když zhotovitel sdělí objednateli svůj záměr zvýšit cenu opravy či údržby a objednatel s touto cenou nesouhlasí. V takovém případě je však objednatel povinen uhradit zhotoviteli již provedenou

práci a vzniklé náklady podle původně dohodnuté ceny, pakliže měl objednatel z částečného provedení opravy prospěch (došlo-li tedy například k částečnému odstranění vady apod.)

– 2.7.2.) Až do dokončení opravy či údržby může objednatel od smlouvy odstoupit (zrušit objednávku) i bez jakéhokoli důvodu, avšak v takovém případě je povinen objednatel zaplatit zhotoviteli částku,

která připadá na již vykonané práce a objednaný či dodaný materiál. Zároveň má zhotovitel právo na objednateli požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s odstoupením od smlouvy

(doprava materiálu od objednatele, odstupné subdodavatelům apod.)

2.8.) Odmítne-li objednatel zaplatit cenu účtovanou dle Smlouvy a Servisních podmínek, bude toto jednání považováno za porušení Smlouvy na straně objednatele. Nedojde-li k jiné dohodě zhotovitele s

objednatelem, je zhotovitel oprávněn podle ust. § 1395 a násl. občanského zákoníku využít zadržovací (retenční) právo a věc objednateli až do zaplacení ceny nevydat.

2.9.) V případě, že si zákazník nevyzvedne věc svěřenou zhotoviteli k opravě ani do 6 měsíců od zaslání výzvy, ve které jej zhotovitel upozorní na to, že věc po uplynutí uvedené lhůty prodá, je zhotovitel

analogicky dle ust. § 2428 občanského zákoníku oprávněn věc vhodným způsobem prodat na účet zákazníka. Výtěžek prodeje zhotovitel vydá zákazníkovi bez zbytečného odkladu. Zhotovitel je oprávněn

proti výtěžku započíst neuhrazenou cenu svých služeb, náklady spojené se skladováním a udržováním věci a účelně vynaložené náklady spojené s prodejem věci.

2.10.) Objednatel je povinen vyzvednout si věc nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy oprava nebo úprava měla být provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od doručení

vyrozumění o jejím provedení. Neučiní-li tak, je povinen zaplatit poplatek za uskladnění.

2.11.) V době, po kterou je objednatel v prodlení (tedy počínaje uplynutím jednoho měsíce od sjednaného termínu provedení opravy, případně od doručení informace o jejím opožděném provedení),

přechází na objednatele nebezpečí ztráty, zničení, poškození a nahodilé zkázy věci.

3. Záruky

3.1.) Zhotovitel poskytuje objednateli na opravy výpočetní a kancelářské techniky záruku 3 měsíce 3.2.) Objednatel je povinen ve vlastním zájmu překontrolovat plnou funkčnost zařízení do 24 hodin po

převzetí od zhotovitele. Na pozdější reklamace závad, jež přímo nesouvisí s provedenou prací, nebude nahlíženo jako na záruční. Tento odstavec se netýká záruky na opravenou závadu.

4. Záruční opravy

4.1.) Zhotovitel je ze zákona povinen vyřídit požadavek na záruční reklamaci do 30 dní od přijetí zařízení k záruční opravě.

4.2.) Vyřízením reklamace se rozumí odstranění reklamované závady anebo vrácení peněz za předchozí provedený servisní zásah, případně uskutečnění jiného řešení dle dohody s objednatelem –

přiměřené snížení ceny opravy nebo úpravy

4.3.) Požadavky na záruční opravy nebudou uznány jako oprávněné v těchto případech:

4.3.1.) Nebude-li požadavek na záruční opravu uznán zhotovitelem jako oprávněný, nebude na servisní případ pohlíženo jako na záruční.

– 4.3.2.) Je-li porušena pečetní plomba na reklamovaném zařízení

– 4.3.3.) Neprojeví-li se reklamovaná závada během vstupních testů a nebude-li ani zákazník schopen závadu viditelně před zhotovitelem demonstrovat.

– 4.3.4.) Je-li příčinou závady nedodržení pokynů v uživatelské příručce k zařízení nebo pokynů, které zhotovitel uvedl v protokolu o provedeném servisním zásahu.

– 4.3.5.) Je-li příčinou závady znečištění zařízení nebo zanedbání periodické údržby.

– 4.3.6.) Bylo-li zařízení použito ve spojení s takovým přídavným zařízením, spotřebním materiálem, příslušenstvím nebo takovým způsobem, který je v rozporu s pokyny jeho výrobce.

– 4.3.7.) Došlo-li k prodlení delšímu než 7 dní od výskytu závady a její reklamace (fyzického doručení zařízení k reklamaci ke zhotoviteli) u reklamací závad, kde používání zařízení bez ohledu na závadu

může mít vliv na zhoršení reklamované závady anebo může způsobit jiné škody na zařízení.

– 4.3.8.) Nesouvisí-li příčina reklamované závady přímo s prací provedenou na zařízení v rámci reklamovaného servisního zásahu, a to dle textu provedené práce a výkazu účtovaných položek na

výdejovém servisním protokolu.

– 4.3.9.) Z důvodů dalších vyplývajících z platného znění těchto servisních podmínek zhotovitele.

5. Omezení ručení zhotovitele za zařízení dodaná zákazníkem k provedení servisního zásahu.

5.1.) Zhotovitel neručí za data uložená na datových médiích a zařízeních zákazníka a tato data je oprávněn v průběhu servisního zásahu smazat nebo pozměnit bez ohledu na to, zda zákazník jejich

zachování požaduje. Zákazník by tedy měl data před předáním zařízení k servisnímu zásahu i v běžném provozu průběžně zálohovat. Pokud tuto možnost sám nemá, může zálohu dat na vyžádání zajistit

zhotovitel na náklady zákazníka.

5.2.) Zhotovitel neručí za skryté vady výrobku, na něž nebyl zákazníkem prokazatelně upozorněn, za případná zhoršení již existujících vad výrobku, které existovaly před přijetím zakázky (např. praskliny,

poruchy funkčnosti zařízení, které se nepodaří opravit apod.), za závady vzniklé opotřebením během nutných vstupních a výstupních testů (např. spotřebovaný inkoust, toner, páska apod.), za závady k

nimž dochází samovolně během provozu bez vnějších příčin (selhání datových a tiskových médií, ztráta kapacity akumulátorů, opotřebování nebo zlomení jehly či ucpání trysky tisk. hlavy apod.) .

5.3.) Zhotovitel ručí za funkčnost zařízení po servisním zásahu v rozsahu sjednaném v objednávce zakázky nebo v rozsahu odpovídajícím běžným výstupním testům zařízení prováděných dle vnitřních

směrnic zhotovitele. Všechny závady nevyhovující těmto kritériím v případě pozdější reklamace budou považovány za mimo záruční odstranění vad.

5.4.) Nepodaří-li se zhotoviteli provést objednaný servisní zásah/opravu z důvodů technických nebo finančních, nebo odstoupí-li zákazník od opravy, bude zařízení uvedeno do původního stavu jen, je-li to

technicky možné a zaplatí-li zákazník náklady na práci s tímto spojenou dle sazebníku zásahů zhotovitele.

5.5.) Zhotovitel je oprávněn provést na zařízení technické úkony, které jsou nutné ke zjištění finanční náročnosti celkové opravy / servisního zásahu, bez nároku zákazníka na bezplatné uvedení zařízení do

původního stavu, nedojde-li z technických či finančních důvodů k dokončení zakázky.

5.6.) Zhotovitel přebírá hmotnou zodpovědnost za zařízení svěřené mu objednatelem k provedení servisního zásahu. V případě ztráty svěřeného zařízení nebo poškození svěřeného zařízení z jiných

důvodů než jsou vyjmenovány v Servisních podmínkách, nahradí objednateli škodu na zařízení do výše skutečné hodnoty zařízení odpovídající typu zařízení, jeho stáří a druhu poškození, s nímž bylo

prokazatelně předáno zhotoviteli k opravě. Jestliže nedojde ke shodě zhotovitele a objednatele ve výši náhrady škody, pak zhotovitel na svoje náklady nechá výši škody stanovit certifikovaným soudním

znalcem v oboru výpočetní techniky a takto stanovená výše škody bude oběma stranami považována za konečnou a nezpochybnitelnou.

5.7.) Zhotovitel neručí za jakékoli náklady, které nastanou objednateli v souvislosti s opravou zařízení, tj. například ušlý zisk, náklady na telefonní poplatky, internetové připojení, dopravné apod.

5.8.) Pro případ sporů ve věci závad nebo poškození zařízení svěřených zhotoviteli k opravě je v zájmu objednatele zdokumentovat před předáním zařízení nezpochybnitelným způsobem – nafocením

poškozených míst, viditelného mechanického opotřebení dílů apod. Zhotovitel nenese zodpovědnost za taková opotřebení nebo mechanická poškození objednatelem svěřených zařízení, která není

objednatel schopen prokazatelně deklarovat jako vzniklá u zhotovitele. Za prokazatelnou dokumentaci stavu zařízení před opravou se nepovažuje jednostranné prohlášení objednatele ve Smlouvě o stavu

předávaného zařízení – zhotovitel provádí veškeré servisní zásahy na zařízeních použitých a slovně nelze stupeň opotřebení jednoznačně a nezpochybnitelně popsat.

5.9.) U zakázek předávaných objednatelem zhotoviteli nepřímo (tj. webovou objednávkou opravy nebo odesláním zařízení zhotoviteli zákazníkem) nemá objednatel možnost ovlivnit text, který uvádí

zákazník v Objednávce opravy nebo průvodním dopise zařízení. Na veškeré texty uvedené objednatelem v takto provedené objednávce (Smlouvě) je nahlíženo jako na jednostranná prohlášení

objednatele a nejsou pro zhotovitele právně závazná, přestože se tyto texty přenášejí bez zásahu zhotovitele automaticky do textu Smlouvy a tato je na straně zhotovitele takto vytištěná v souladu s

bodem 1.3. servisních podmínek. Dále nemá zhotovitel za povinnost v okamžiku přijetí věci k opravě a uzavření Smlouvy provést komplexní testy zařízení, kterými by prověřil všechna tvrzení objednatele

uváděná ve Smlouvě – zvláště ta, která nejsou na první pohled zřejmá, a to jak u osobního předání věci k opravě tak u zařízení předávaných k opravě neosobně. Jestliže zhotovitel v průběhu zakázky zjistí

nesoulad mezi tvrzeními uvedenými objednatelem a skutečností, pak za nesoulad není zodpovědný a má právo uvést text Smlouvy do souladu se skutečností. Zároveň na tento nesoulad upozorní

objednatele. Zjištění nesouladu tvrzení zákazníka se skutečností je zhotovitel oprávněn provést kdykoli v průběhu řízení zakázky, nikoli jen ve chvíli přijetí zařízení do opravy. Odstavec se týká především

popisu stavu zařízení, výčtu dodaného příslušenství a objektivně těžko zjistitelných údajů o zařízení na první pohled neviditelných, jako je přítomnost, kapacita a stav datových nosičů, funkčnost zařízení,

kvalita zobrazení nebo tisku, hlučnost, mechanické opotřebení dílů, kapacita akumulátorů, obsah tiskových náplní, konfigurace zařízení apod.

6. Vadné díly a jejich výměna

6.1.) Zhotovitel se v rámci opravy zařízení zavazuje ekologicky zlikvidovat vyměněné vadné díly na vlastní náklady, nepožaduje-li objednatel ve Smlouvě vrácení vadných dílů po provedené opravě.

6.2.) Zhotovitel si vyhrazuje v případech, kdy je možnost sehnání servisních dílů omezená anebo nerentabilní, právo v servisních zakázkách nahradit originální vadné díly odpovídajícími ekvivalentními

náhradními díly a součástkami, které zajistí u opravovaného zařízení požadované funkce stejně kvalitně jako díl originální.

6.3.) Objednatel bere na vědomí, že u některých druhů oprav zařízení dochází při demontáži, diagnostice nebo výměně vadných součástek k nevratnému mechanickému, tepelnému, elektrickému nebo

chemickému poškození těchto součástek a u takovýchto případů není technicky možné uvést zařízení do stavu přesně odpovídajícího stavu před servisním zásahem, pakliže nedojde k úspěšnému

dokončení opravy z technických, ekonomických nebo jiných objektivních nebo subjektivních důvodů.

6.4.) Objednatel bere na vědomí, že u zařízení opravovaných v "exchange systému" (vadný blok se u dodavatele mění celý za nový nebo repasovaný blok se zárukou) není možné požadovat vrácení

vadného bloku po opravě zařízení, jelikož vadný díl se výměnou stal majetkem dodavatele, který v exchange systému poskytl za takto vyměněný díl výhodnější cenu než je cena běžného objednání dílu u

výrobce. Jestliže by zákazník v takovém případě na vrácení vadného dílu trval, vyhrazuje si zhotovitel odstoupit od nabídky opravy za odsouhlasených cenových podmínek.

7. Speciální servisní podmínky platné pro servis (opravy, úpravy, upgrade, přestavby) PC sestav

7.1.) Pro servis PC sestav platí výše uvedené servisní podmínky, které jsou doplněny následujícími body

7.2.) Opravou, úpravou, upgrade PC sestavy se rozumí výměna vadných nebo zákazníkem určených komponentů za bezvadné nebo dodání komponentů nových, které prošly samostatně bez problémů

hardwarovými testy (viz popis testovacího SW zhotovitele), nebo oprava poškozených komponentů stávajících.

7.3.) Zhotovitel ručí za hardwarovou funkčnost jednotlivých fakturovaných dílů, které byly v PC sestavě vyměněny nebo do ní dodány na základě nabídky zhotovitele odsouhlasené zákazníkem.

7.4.) Zhotovitel není zodpovědný a neručí za jakékoli problémy, zaviněné vzájemnou nekompatibilitou mezi hardwarovými komponenty, mezi instalovaným hardwarem a softwarem ani mezi

softwarovými produkty.

7.5.) Zhotovitel není rovněž zodpovědný za funkčnost jakéhokoli software včetně operačních systémů provozovaných objednatelem na opravovaném PC.

7.6.) V případě požadavku zákazníka na záruční opravu zhotovitelem opravované PC sestavy, je-li uplatněna v záruční lhůtě, platí následující podmínky:

7.7.) V souladu s výše uvedeným omezením záruk bude při jakémkoli požadavku objednatele na záruční servisní zásah provedena pouze úplná hardwarová kontrola a testy funkčnosti jednotlivých

hardwarových komponent fakturovaných při reklamované opravě. Testy budou provedeny na referenčním testovacím zařízení zhotovitele.

7.8.) Zjistí-li zhotovitel na základě těchto testů, že jednotlivé komponenty vykazují problémy, bude požadavek na záruční opravu uznán jako oprávněný.

7.9.) V opačném případě zhotovitel reklamaci neuzná jako oprávněnou a objednatel zaplatí za práci spojenou s provedením testů za produkt "diagnostika zařízení". Cena produktu "diagnostika zařízení" je

v rozmezí 605,– Kč až 1573,– Kč s DPH 21% podle náročnosti diagnostiky potřebné pro posouzení reklamace. Tato cena bude objednateli, který si produkt vyžádal, účtována i v případě následného

odmítnutí realizace zakázky zhotovitelem, jelikož diagnostika příčin závady a zhotovení cenové nabídky je výsledkem časově i odborně náročné práce technika a dalších pracovníků zhotovitele.

DOVEON – centrum s.r.o.